1

Vi ses i Nangijala MormorđŸ’”â€ïž

SĂ„ ledsamt och sĂ„ sorgligt.. Min goa lilla Mormor tog sitt sista andetag i onsdags😱 Det gör sĂ„ ont sĂ„ ont men samtidigt fĂ„r jag tĂ€nka att hon led inte utan hon dog i sömnen. 

Jag var ju hos henne pĂ„ tisdagen och betalade hennes rĂ€kningar och sĂ„ fikade vi o skrattade. SjĂ€lvklart tog vi kort oxĂ„đŸ˜

(null)
SĂ„ söt😍

Hon var som vanligt dĂ„.. hon drog sin ramsa om allt som var fel och hur allt har blivit.. o alla saker som jag mĂ„ste hjĂ€lpa henne med😉 mm, det brukar hon göra för sen Ă€r det bra igen och hon pratar pĂ„ om allt bra igen. ( jag skriver detta med glimten i ögat;) 

Men nu sĂ„ hĂ€r i efterhand sĂ„ det enda hon inte gnĂ€llde över som hon brukar göra det var om hennes yrsel som hon brukar berĂ€tta om. Konstigt.. 

Men iaf sĂ„ Ă€r jag sĂ„Ă„ glad att jag var dĂ€r i tisdags och vi hade vĂ„ran rĂ€kningsstund, sen pratade vi och skrattade sĂ„ hon var tvungen att springa pĂ„ toa annars hade hon pinkat pĂ„ sig 😂😍

Hon blev 95-Ă„r sĂ„ ja, man vet att ingen lever för evigt men nÀÀ, varför nu?!! 

Hon har haft ett lĂ„ngt liv med bĂ„de med och motgĂ„ngar. Hon har varit med om sĂ„ mycket i sitt liv som jag tror ha gjort henne till denna krutgumma som hon var. SĂ„n styrka, klokhet och vishet. Hon tyckte om alla mĂ€nniskor och alla tyckte om henne. Jag berĂ€ttade allt för henne. 

Vi fĂ„r leva vidare pĂ„ vĂ„ra minnen.. minnen frĂ„n Huggnora dĂ€r man var mycket nĂ€r man var liten. 
DĂ€r var det fint! 

Hon var med pĂ„ det mesta.. o gick med pĂ„ det mesta oxĂ„:) 

(null)
HĂ€r Ă€r vi pĂ„ hotell i Tallin och Mormor har precis ramlat ur sĂ€ngen😂 jag o Melle skrattade sĂ„ mycket sĂ„ vi kunde ej hjĂ€lpa henne upp. 
(null)
HĂ€r tar vi oss en svĂ€ngom.. som ni ser sĂ„ Ă€r det nĂ„gra / mĂ„nga Ă„r sedan . 

(null)
FilmstjĂ€rnan❀❀

NĂ€r vi var pĂ„ denna resa sĂ„ ville Mormor se en show som var kl 23.00 pĂ„ kvĂ€llen sĂ„ hon och jag gick o kollade pĂ„ den. Efter den sĂ„ dansade vi lite, sen satt hon pĂ„ en stol o kollade nĂ€r jag var upp Ă„ buggade. Kl 02.00 gick vi ner till hytten o dĂ„ var inte Melle dĂ€r för hon var ute pĂ„ bĂ„ten för att leta efter oss😀 hon tĂ€nkte/ trodde att jag kanske blivit full och tappat bort mormor😂 
Men siddu sĂ„ var det inte. Melle kom till hytten sĂ„ dĂ„ var allt lugnt igen😊 
TĂ€nk nĂ€r Mormor gick och bestĂ€llde i baren sĂ„ nĂ„dde hon nĂ€stan inte upp.. sĂ„ liten o söt! 

En vodka med is tog hon.. 

Har sĂ„ mycket att skriva om henne men nejdĂ„, jag ska inte skriva allt nu. 

Som sagt, det kommer bli tomt efter henne. Vi hade nĂ„got speciellt❀ ibland ringde hon för hon hade sĂ„Ă„Ă„Ă„ trĂ„kigt o dĂ„ ville hon att jag skulle komma eller sĂ„ pratade vi bara en stund i telefonen och dĂ„ var hon nöjd. Du e sĂ„ rolig Sandra, sa hon jĂ€mt! 

Åhh Mormor😱😱 Ă€r nĂ€stan lite arg pĂ„ dig nu men jag tror nog att du Ă€r med mig Ă€ndĂ„ pĂ„ ett eller annat vis. 

Himlen har fĂ„tt en fin Ă€ngel som rockar sockor för jag satte pĂ„ dig en rosa o en grön raggsocka. 
Du sĂ„g sĂ„ fridfull ut och nu fĂ„r du trĂ€ffa Valle, Olavi o Karin och sĂ„ Sören. HĂ€lsa dom alla❀❀

Miss you Baburska. 

(null)

(null)

Kommentarer:

1 Malin:

skriven

SĂ„ fina ord Sandra 💞 sitter med en tĂ„r i ögat för jag vet hur mycket din mormor betydde för dig ❀

Svar: 😘
"Fluppa"

Kommentera hÀr: