Strömstad!

Det har varit en helt otrolig helg som vi tillbringade i Strömstad! Vi kom ner på fredagen runt ett på dagen då kikade vi runt i affärer och handlade lite mat. Våra varor blev påkörda av en permobil:) jag såg att han kom i full fart och han såg inte våra kassar, Vi stod mot en vägg och inte mitt i vägen"! ''Men det var bara kaviartuben och lite på räkorna men det gick bra:) Det bästa var mammas min, haha! Vi lunchade på en skaldjursrestaurang och det var grymt gott! Sen åkte vi till Bofors camping som var en riktig mysig camping men lite för långt ifrån allt om jag får tycka till! Vår stuga låg bra till och vi hade nära till toalett och dusch! Vi packade upp, slappade lite sen tog vi oss en promenad ner till stranden. Vädret var med oss och solen sken.. Helt underbart fint! Vi hade mindre tur med vädret på lördagen då det regnade! men INTE hela tiden så vi åkte in till Strömstad och kikade runt i måååånga affärer:) Köpte med oss räkor, makrill, strömming, ost och kex som vi mumsade i oss på kvällen! På kvällen gick vi ner och fiskade krabbor.. Disa och Saga var helt lyriska, jaaa Micke med för den delen. Mamma och Brorsan vägrade ta i dom men det fixade jag. Dom fiskade och jag tog loss dom och i hinken. Vi fick många men vi släppte i dom igen sen.... På söndagen checkade vi ut och begav oss till Lagunens camping som ligger lite närmre allt! Och det var en bättre stuga med dusch och toalett.. Riktigt fräsch var den! Där bodde vi en natt... var inte den riktiga värmen som det blev ingen badning. Inte ens för Saga o Disa! På lagunens camping fanns det lite mer saker för barnen så det var bra.. Vi fick även ett kärt besök av Annica o Kenny på söndagen! Det var så kul att träffa dom igen! Det var 1,5 år sen vi sågs senast! Och det bästa av allt är att det känns som att vi har känt varandra hela livet, det blir så avslappnat och man känner att man kan vara sig själv från första stund med dom. Annars kan man ju känna sig nervös och så med folk man inte träffat så mycket men absolut inte med dom! Dom är riktigt härliga människor! Vi ska åka ner och hälsa på dom i början av september.. Kommer bli en kul resa! Sen kommer vi till hemresan:). Dessa gps som vissa stirrar sig blinda på kan inte bli rätt alla gånger, haha! inte denna gång när vi skulle hemåt mot Dalarna! Vi åkte mot Norge OCH in i Norge:) Ni skulle ha hört Mickes fina ord som flödade ur hans mun! jag ringde upp Brorsan som åkte bakom oss och han frågade om vi skulle fortsätta vår semester:) Så vi var som sagt in i Norge och vände....Mamma satt i baksätet och hon sa: Men det är väl fint här i Norge med sina dalar och så! Varpå Micke sa: Näää Nelly, nu hatar vi Norge!! Men hem kom vi till slut och bra gick det... och nu sitter jag här i soffan och skulle kunna skriva sååå mycke mer men jag skriver mer imorgon istället! Imorgon ska jag till sjukgymnasten så få se vad han säger.... Natti natt krameli kram.